Ceas



Convertor valutar



parteneri PRIMARIA SINTEU


www.groupromo.ro

groupromo publicitate groupromo publicitate promovare oradea bihor romania

Meteo



Promovare Imagine Publicitate



Primăria comunei Șinteu beneficiază de fonduri europene pentru implementarea proiectului ,,Dezvoltarea unei capacități de răspuns integrate pentru situații de urgență transfrontaliere”

Prin intermediul acestui proiect, Primăria comunei Șinteu, în colaborare cu lideru de proiect, Primăria
orașului Aleșd și partenerul de proiect, Primăria orașului Szarvas din Ungaria, urmăresc să își îmbunătățească
capacitatea de răspuns în situații de urgență, atât prin dotări tehnice (îmbunătățirea logisticii specifice) cât și prin
modul de organizare și de pregătire. La baza proiectului este acțiunea de prevenție și de informare a populației.
Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea nivelului de siguranță al populației din regiunea
transfrontalieră și, astfel, reducerea costurilor sociale, economice și de mediu privind dezastrele naturale din
această zonă.
Proiectul a fost depus spre finanțare de către Primăria orașului Aleșd, ca lider de proiect, în colaborare cu
Comuna Șinteu și Orașul Szarvas, în luna aprilie 2017, în cadrul Programului Interreg V-A România-Ungaria
2014 – 2020, primul apel deschis pentru propuneri de proiecte normale.
Durata de implementare a proiectului este de 18 luni, activitățile de pe ambele părți ale graniței derulându-
se în perioada 1 octombrie 2019 – 31 martie 2021. Bugetul total al proiectului este de 485.400 Euro, din care
399.532,74 Euro reprezintă contribuția FEDR. Din totalul bugetului, 225.000 Euro îi revin Primăriei orașului Aleșd,
110.400 Euro este valoarea bugetului comunei Șinteu, iar suma 150.000 Euro este alocată orașului Szarvas.
Proiectul are ca obiectiv general dotarea cu echipament specific pentru situatii de urgență, protecție civilă,
risc și dezastre a celor trei instituții beneficiare, elaborarea unei strategii comune de acțiune în caz de evenimente
nedorite, derularea unei campanii de informare a populației pentru prevenirea riscurilor și situațiilor de urgență și
organizarea unor evenimente comune (schimb de experiență, bune practici și informare). Primăria comunei
Șinteu va achiziționa un tractor performant cu următoarele accesorii: încărcător frontal, plug și freză pentru
zăpadă, distribuitor de nisip / sare, troliu hidraulic și tocător.
Proiectul vizează:
 organizarea asistenței tehnice, instituționale, a resurselor și a capacității regiunii transfrontaliere cu privire la
prevenirea și gestionarea riscurilor;
 reducerea nivelurilor de vulnerabilitate ale comunităților partenere printr-un proces de identificare, analiză și
evaluare a riscului și dezvoltarea unei strategii de reducere a riscurilor existente și celor viitoare;
 creșterea gradului de conștientizare și îmbunătățirea informațiilor comunităților cu privire la gestionarea
dezastrelor și a riscurilor și adaptarea la schimbările climatice.
Pentru mai multe informaţii despre proiect contactaţi-ne la nr. de tel. 0727/860.333 (dl. Benedek Lașak,
Primar) sau consultaţi pagina de internet a instituției, www.primariasinteu.bihor.ro.



Conferinta de lansare

O delegație din partea comunei Șinteu condusă de primarul Benedek
Lasak a participat marți, 5 noiembrie 2019, ora locală 12.00, la sediul
Primăriei orașului Aleșd la conferinţa de lansare a proiectului intitulat
,,Development of an integrated response capacity to cross-border
emergency situations” (Dezvoltarea unei capacități de răspuns
integrate pentru situații de urgență transfrontaliere), proiect finanțat
în cadrul Programului Interreg V-A România-Ungaria 2014 – 2020).
Conferinţa a fost organizată de către conducerea Primăriei orașului
Aleșd, în calitate de Beneficiar Lider, în parteneriat cu Primăria comunei
Șinteu și Autoguvernarea locală a orașului Szarvas. Scopul
evenimentului a fost lansarea oficială a proiectului ROHU48
,,Development of an integrated response capacity to cross-border
emergency situations” (Dezvoltarea unei capacități de răspuns
integrate pentru situații de urgență transfrontaliere). Primarul
comunei Șinteu a prezentat obiectivele propuse de instituția pe care o
reprezintă și activitățile care urmează să fie implementate în domeniul
situațiilor de urgență în comuna Șinteu.
La eveniment au participat 35 de invitați. Printre invitații evenimentului s-
au numărat reprezentanți ai ISU Crișana, ai presei locale, ai unor instituții
și organizații locale, dar și reprezentanți ai partenerului din Ungaria.



Echipamente achizitionate ROHU 48

Cea mai mare parte a echipamentelor achiziționate în cadrul proiectului
,,Dezvoltarea unei capacități de răspuns integrate pentru situații de urgență transfrontaliere” au fost recepționate

Prin intermediul acestui proiect, Primăria comunei Șinteu, în colaborare cu liderul de proiect, Primăria orașului Aleșd și partenerul de proiect, Primăria orașului Szarvas din Ungaria, urmăresc să își îmbunătățească capacitatea de răspuns în situații de urgență, atât prin dotări tehnice (îmbunătățirea logisticii specifice) cât și prin modul de organizare și de pregătire. La baza proiectului este acțiunea de prevenție și de informare a populației.
Proiectul are ca obiectiv general dotarea cu echipament specific pentru situatii de urgență, protecție civilă, risc și dezastre. Astfel, Primăria comunei Șinteu a achiziționat un tractor performant cu următoarele accesorii: încărcător frontal, plug pentru zăpadă, distribuitor de nisip / sare, troliu hidraulic și tocător. Echipamentele au fost livrate la finalul lunii februarie 2020. Freza pentru zăpadă va fi furnizată la finalul lunii iulie.
Tractorul va fi folosit în cazul mai multor situații de urgență, în special iarna. Plugul și freza pentru zăpadă vor ajuta la deszăpezirea drumurilor, distribuitorul de nisip / sare va ajuta la curățarea drumurilor pe timp de iarnă, cu ajutorul încărcătorului frontal vor putea fi manipulate și transportate diferite materiale și echipamente, având rolul de a asigura conexiunea dintre tractor și diferite accesorii sau dispozitive, troliul hidraulic va ajuta la deblocarea și scoaterea din zăpadă a vehiculelor împotmolite sau înzăpezite sau la tragerea trunchiurilor de copac căzute care, uneori, blochează drumurile sau alte căi de acces, tocătorul va facilita accesul pe pășuni / pajiști în caz de incendiu, când accesul poate fi blocat de vegetație, poate ajuta ca unele zone să fie curățate, astfel încât să poată fi prevenit un posibil incendiu al vegetației sau poate ajuta la izolarea focului iar lanțurile pentru roți vor facilita accesul tractorului pentru intervenții în zone greu accesibile și vor ajuta la utilizarea tractorului pe timpul iernii, astfel încât să se evite blocarea, înzăpezirea sau împotmolirea acestuia.
Astfel, tractorul va fi folosit pe timp de zăpadă abundentă, în timpul incendiului - deoarece pompele cu motor pot fi atașate la acest tractor, dar și pentru a oferi sprijin atunci când se întâmplă accidente auto în această locație sau pe drumul care trece prin această comună.



“Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Uniunii Europene.”

www.interreg-rohu.eu



Ultimele echipamente achizitionate ROHU 48

Ultimele echipamente achiziționate în cadrul proiectului
,,Dezvoltarea unei capacități de răspuns integrate pentru situații de urgență transfrontaliere” au fost recepționate

Vă anunțăm cu mare bucurie faptul că la finalul lunii august a fost recepționată freza pentru zăpadă. Acesta este unul dintre accesoriile achiziționate pentru tractor. Aceasta va fi utilizată pe timp de iarnă, împreună cu plugul, pentru dezăpezirea drumurilor. De asemenea, din economiile realizate au fost achiziționat trei drujbe profesionale care vor ajuta la în diferite situații de urgență: tăierea trunchiurilor de copaci (care cad și blochează drumurile), tăierea vegetației lemnoase spontană (ajutând la izolarea incendiilor potențiale) și îngrijirea copacilor, toaletarea acestora (împiedicându-i să cadă).
În cadrul proiectului urmează organizarea la Șinteu a unui eveniment comun specific care constă în simulări și exerciții în domeniul situațiilor de urgență.

“Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Uniunii Europene.”




Evenimentul tematic ,,Situații de urgență – exerciții, simulări și discuții” a fost organizat la Șinteu în cadrul proiectului ROHU48

La data de 30 octombrie 2020 a avut loc la Șinteu evenimentul tematic ,,Situații de urgență – exerciții, simulări și discuții”, eveniment organizat în cadrul proiectului ,,Development of an integrated response capacity to cross-border emergency situations” (,,Dezvoltarea unei capacități de răspuns integrate pentru situații de urgență transfrontaliere”), proiect finanțat în cadrul Programului Interreg V-A România-Ungaria 2014 – 2020).
La eveniment au participat 32 de persoane, reprezentanți ai Primăriei comunei Șinteu, ai Primăriei orașului Aleșd și ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență ,,Crișana”. Din păcate, reprezentanții Primăriei orașului Szarvas, partener în cadrul acestui proiect, nu au putut participa la eveniment datorită restricțiilor privind trecerea frontierei, restricții impuse în contextul pandemiei Sars-Cov2.
Angajații și voluntarii serviciilor locale pentru situații de urgență din Șinteu și Alesd, dar și personalul Inspectoratului pentru Situații de Urgență ,,Crișana” – subunitatea Aleșd, au participat la o zi foarte intensă, cu impact practic, în care au fost organizate simulări ale unor situații de urgență și exerciții specifice. Prima parte a evenimentului s-a desfășura sub forma unui atelier în cadrul căruia au avut loc discuții și dezbateri pe teme specifice dar și prezentări ale unor situații reale întâlnite în cele două localități și care au necesitat intervenții de urgență.
În a doua parte a evenimentului au avut loc exerciții practice, intevenții și simulări ale unor situații de urgență (de ex. incendiu, accident). Au fost evaluate reacții diferite la circumstanțe particulare, precum și eficiența mecanismelor de coordonare. Rezultatele evaluării servesc ca lecții învățate care pot ajuta la adaptarea și îmbunătățirea planurilor de pregătire. Un exercițiu practic este important în gestionarea operațiunilor care simulează pagubele / victime într-o situație de urgență ipotetică.
Evenimentul a fost extrem de util din punct de vedere profesional pentru toți cei implicați.


Descarcare document Articol eveniment ROHU48 Sinteu.pdf

În cadrul proiectului ,,Dezvoltarea unei capacități de răspuns integrat pentru situații de urgență transfrontaliere” au fost făcute economii din care a fost achiziționată o remorcă

În cadrul proiectului ,,Dezvoltarea unei capacități de răspuns integrat pentru situații de urgență transfrontaliere” au fost făcute economii din care a fost achiziționată o remorcă

Vă anunțăm cu mare bucurie faptul că la finalul anului 2020, din economiile realizate a fost achiziționată o remorcă monoax de transport tip platformă.
Remorca va fi folosită pentru transportul materialelor și echipamentelor în cazul diverselor situații de urgență precum:
- În caz de incendiu de vegetație uscată, când sunt necesare măturile speciale de stins incendiul, care au coadă lungă, și nu încap în autoturism;
- Motopompa împreună cu tubul de absorbție și furtunurile de refulare care nu încap în autoturism;
În cazul unui incendiu pe timp de iarnă există posibilitatea ca mașinile de intervenție să nu poată interveni din cauză că pe unele porțiuni de drum se depune polei, în această situație putându-se transporta cu remorca material antiderapant pentru a face posibilă intervenția.
Astfel, dorările Primăriei comunei Șinteu în ceea ce privește intervențiile în cazul unor situații de urgență s-au îmbunătățit semnificativ.




“Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Uniunii Europene.”


Descarcare document Articol 3 echipamente ROHU48 Sinteu.doc

Eveniment tematic comun organizat la Aleșd în cadrul proiectului ROHU48

Eveniment tematic comun organizat la Aleșd în cadrul proiectului ROHU48

O delegație din partea comunei Șinteu condusă de primarul Benedek Lasak a participat joi, 17 iunie 2021, începând cu ora 11.00, la sediul Primăriei orașului Aleșd la evenimentul tematic comun organizat în cadrul proiectului ,,Development of an integrated response capacity to cross-border emergency situations” (Dezvoltarea unei capacități de răspuns integrate pentru situații de urgență transfrontaliere), proiect finanțat în cadrul Programului Interreg V-A România-Ungaria 2014 – 2020).
Subiectul principal al discuției a fost prevenirea și gestionarea riscurilor și dezastrelor în zona transfrontalieră româno - maghiară. Scopul acestui eveniment comun a fost de a obține date relevante pe baza cărora se vor contura riscurile transfrontaliere care ar putea apărea din cauza expunerii teritoriale, geografice, economice și sociale a acestei zone. Pentru fiecare risc, vor fi stabilite măsuri de prevenire / atenuare.
La eveniment au participat 34 de persoane, reprezentanți ai Primăriei orașului Aleșd, ai Primăriei comunei Șinteu și ai Autoguvernării locală a orașului Szarvas din Ungaria, în calitate de parteneri ai proiectului. Alți invitați de seamă au participat la eveniment: dl. Dumitru Țiplea, Prefect al județului Bihor și dl. col. Sorin Caba, Inspector șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență ,,Crișana”. De asemenea, au participat reprezentanți ai presei și ai unor instituții și organizații locale.
Prima parte a evenimentului s-a desfășura sub forma unui atelier în cadrul căruia au avut loc discuții și dezbateri pe teme specifice dar și prezentări ale unor situații reale întâlnite în localitățile partenere și care au necesitat intervenții de urgență. De asemenea, a fost prezentată Strategia comună privind gestionarea riscurilor și dezastrelor și au fost colectate date și informații pentru finalizarea acesteia. Au fost prezentate echipamentele achiziționate de către Orașul Aleșd și au avut loc exerciții și demonstrații de stingere a incendiilor și intervenții. Evenimentul a continuat cu o vizită la Șinteu pentru a cunoaște zona și pentru a fi prezentate echipamentele achiziționate în cadrul proiectului de către UAT Comuna Șinteu. Evenimentul a fost extrem de util din punct de vedere profesional pentru toți cei implicați.


“Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Uniunii Europene.”

www.interreg-rohu.eu


Descarcare document Articol eveniment Alesd ROHU48 Sinteu RO.doc

Articol eveniment ROHU 48


Descarcare document Articol eveniment ROHU48 Szarvas RO.doc

Articol conferinta inchidere Alesd ROHU48 Sinteu RO

Conferința de închidere a proiectului

O delegație din partea comunei Șinteu condusă de primarul Benedek Lașak a participat joi, 24 iunie 2021, de la ora locală 12.00, la sediul Primăriei orașului Aleșd la conferința de încheiere a proiectului intitulat ,,Development of an integrated response capacity to cross-border emergency situations” (Dezvoltarea unei capacități de răspuns integrate pentru situații de urgență transfrontaliere), proiect finanțat în cadrul Programului Interreg V-A România-Ungaria 2014 – 2020).
Conferința a fost organizată de către conducerea Primăriei orașului Aleșd, în calitate de Beneficiar Lider, în parteneriat cu Primăria comunei Șinteu și Autoguvernarea locală a orașului Szarvas. Scopul evenimentului a fost încheierea oficială a proiectului ROHU48 ,,Development of an integrated response capacity to cross-border emergency situations” (Dezvoltarea unei capacități de răspuns integrate pentru situații de urgență transfrontaliere).
Primarul comunei Șinteu a prezentat rezultatele obținute în urma implementării proiectului, obiectivele atinse și indicatorii îndepliniți de către instituția pe care o reprezintă. Au fost prezentate și activitățile implementate în domeniul situațiilor de urgență în comuna Șinteu. La eveniment au participat 34 de invitați, dintre care putem enumera delegația venită din Ungaria, municipalitatea Szarvas, reprezentanți ai altor autorități publice locale și ai presei locale, dar și dl. Ioan Cupșa, reprezentant al Parlamentului României, având calitatea de deputat.






“Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a Uniunii Europene.”

www.interreg-rohu.eu


Descarcare document Articol conferinta inchidere Alesd ROHU48 Sinteu RO.doc

www.crisulrepede.ro www.groupromo.ro